°•نیـــلگــــــــون•°

به رنگ آسمـــــان ..

°•نیـــلگــــــــون•°

به رنگ آسمـــــان ..

آخرین مطالب

  • ۱۵ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۱۰ 186
  • ۲۷ اسفند ۹۵ ، ۱۲:۴۵ ارشد
  • ۲۶ اسفند ۹۵ ، ۱۵:۱۶ 95

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۳۴ هیچ!

محبوب ترین مطالب

  • ۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۴ ......

ارشد ...آری یا نه؟!

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۳ ق.ظ


امشب طلسم شکسته شد و بلخره تونستم دفترچه ی ارشدو --که حنا لطف کرده بود و واسم فرستاده بود-- با دقت مطالعه کنم و تکلیفم رو روشن تر ...


برخلاف تصورم ؛ با کارشناسی رشته ی من؛ فقط ارشد دوتا رشته رو (تو وزارت بهداشت) میشه خوند.

اقتصاد بهداشت

و

مدیریت بهداشتی خدمات درمانی !!


سرچ کردم راجبشون و دیدم در حد مررررگ از هردو رشته بیزارم و دلم نمیخواد صد سال سیاه سر یکی از کلاساشون بشینم !

تازه آینده ی کاری جالبی هم ندارن !!!


رشته ها و پیش نیازها و درساشون رو که میخوندم؛ به این نتیجه رسیدم رشته هایی مثل زیست و شیمی و فیزیک (بطور کلی علوم پایه) هرچقد که با کارشناسی موقعیت کاری مناسبی نداشته باشند؛ عوضش تو ارشد میتونند رشته های مهیجی بخونند و ازین نظر خیلی خوشبحالشونه!


و برعکس رشته هایی مثل حسابداری یا پرستاری ؛ که با کارشناسی موقعیت کاری براشون فراهمه؛ تو ارشد احتمال تغییر رشته براشون زیاد نیست.اصلا این کار به صرفشون نیست !! مگر اینکه به رشته شون علاقه داشته باشن و بخوان تو رشته ی خودشون ارشد و دکترا بگیرند و به جایی برسند!! 

وگرنه برای تغییر رشته اصلا دستشون باز نیست!!(تو رشته های وزارت بهداشت رو میگم)

کما اینکه خیلی ها از رشته های دیگه به امید بازار کار خوب و آینده ی بهتر این رشته ها(حسابداری و مدیریت و..)؛ از مهندسی و حقوق و ...میان همین رشته ها رو میخونند برای تحصیلات تکمیلی!که چه بسا اگه امکان شرکت تو ارشدشم نداشته باشن؛  از خیر ارشد بگذرن و بیان کارشناسیشو بخونند!!! جدی میگم!


اما اگر کسی به رشته ش علاقه نداشته باشه و با انزجار و بدبختی درسشو تموم کرده باشه یا کارشو دوست نداشته باشه؛ فکر کردن به ارشد خوندن تو همون رشته یا رشته های مرتبطش ؛ واقعا براش مثل کابوس میمونه ..

خلاصه اینکه امشب فهمیدم نمیتونم و نمیخوام تو کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم.

و نمیدونم حق انتخابم تو کنکور وزارت علوم چطوره.. 


نمیدونم میخوام با همین لیسانسم تو این همه آزمون های استخدامی شرکت کنم و یه بهره ای از مدرکم ببرم؛ یا اینکه بی خیال این آزمونای الکی و سهمیه بندی شده که برای یه عده خاصه بشم و بیخودی به خودم زحمت ندم و سنگین و رنگین بشینم سر جام!...


از طرفی نمیدونم با این میل به هدف "جدید" داشتن و میل شدید به مستقل شدن و دور شدن موقتی از خونواده و به تنهایی گلیم خودمو از آب بیرون کشیدن چیکار کنم ...بنظر خودم ساده ترین راه برای ارضای این نیازها  ارشد خوندنه!

.

.

.

خدایا شکرت به خاطرت همه ی نعماتت؛ به خاطر همه ی داده ها و نداده هات..

به حق همین شب عزیز؛ این آینده ی همیشه مبهم رو یکم روشن تر کن ..و یک راه خوب جلوی پام بذار ... آمین یا رب العالمین ...


التماس دعا

۹۵/۰۷/۲۱ موافقین ۲ مخالفین ۰
🔹🔹نیلگون 🔹🔹

نظرات  (۲)

آمین!
پاسخ:
یا رب العالمین !
دو سال کنکور ارشد دادم یه بار ارومیه ویه بارم کرج قبول شدم  
بعد هر بار هم نشستم پیش خودم فکرکردم دو سال بخونم که چی؟
با کلی هزینه و رفت و آمد و شهریه بعد بیکار بشینم تو خونه؟
تو ایران اول باید با دیپلم استخدام بشی بعد بری پی درسخوندن وسلام 
ما که اول درس خوندیم کار برامون نیست :)
بقیشم حسش نیست بنویسم :دی
پاسخ:
اینجا ایران است و بس ...!

بوگو هرچه میخواهد دل تنگت!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی